Northern Denmark trip ESN - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Evelien Borgdorff - WaarBenJij.nu Northern Denmark trip ESN - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Evelien Borgdorff - WaarBenJij.nu

Northern Denmark trip ESN

Blijf op de hoogte en volg Evelien

25 Maart 2017 | Denemarken, Aalborg

Op 25 maart moesten we vroeg verzamelen. Om 6.30 had ik met Lotte, Janine, Melissa, Bo en Elika afgesproken om naar het station te fietsen. ’s Ochtends nog even een ontbijt/lunch klaargemaakt en het trommeltje in mijn tas gestopt. Om 7 uur precies waren we op het station en gingen we nog een spelletje doen om de andere mensen die mee op trip gingen te leren kennen. Helaas is dit niet helemaal goed gelukt. Een meisje, Floor, deed gelijk alsof ze ons (Sara en mij) al weken kende en kwam bij ons in de bus zitten. Aan het begin was dat heel gezellig, maar toen steeds reageerde als ik wat tegen Sara zei en andersom werden wij het best zat. Maar we zaten immers ook al 4 uur in de bus, dus we waren blij toen we eindelijk stopten in Skagen. Dit is het noordelijkste stadje van Denemarken, wat vooral te herkennen is aan de gele huisjes/gebouwen. En eigenlijk was de enorme vislucht ook wel een herkenningspunt. Nog voor we de bus uitstapte was Sara al aan het kokhalzen. Gelukkig werd de geur wel minder toen we het stadje echt inliepen. Het was wel een gezellig stadje, erg klein en na een uurtje hadden we het er ook wel echt gezien. We gingen weer met de bus en na ongeveer 10 min kwamen we aan bij de duinen. Hier gingen we de plek zien waar twee zeeën bij elkaar komen. Dit was best apart om te zien. Maar na een paar minuten heb je het wel gezien, dus liepen we weer terug naar de bus. Prachtige wandeling over het strand (20 min heen, 20 min terug). De volgende stop was bij de “Deense woestijn”. Wat was dat prachtig! Het wordt ook wel de wandelende duin genoemd. Je kon super ver kijken en wandelen en het is echt een van de mooiste dingen die ik hier heb gezien, zo niet het mooiste. Hierna zijn we doorgereden naar Aalborg. We gingen inchecken in het hotel en ik sliep met Sara en Elika op de kamer. We hebben snel de spullen op de kamer gelegd en we zijn met een groepje sushi gaan eten (Elika, Ben, Sara, Floor, Merel An, Bo) wat super gezellig en heerlijk was. Hierna zijn we naar een bar gegaan, maar Sara en ik waren zo moe, dat we er maar een drankje hebben gedaan en toen terug naar het hotel gegaan zijn. We hebben gezellig nog even zitten kletsen en op het moment dat we eigenlijk wilden gaan slapen kwam Elika de kamer binnen. Ze had aardig wat biertjes gedronken en zei echt de meest grappige dingen. “Why do you guys have a Britsh accent?” Toen Sara vertelde dat haar vader Brits is zei Elika “I am so sorry, that sucks”. Waar we nog steeds super veel lol om hebben. De volgende dag stonden we weer vroeg op. We gingen naar Aarhus. We hebben daar een rondje door de stad gelopen, Ben was de tour guide. Super leuke, mooie stad! Net iets groter dan Odense. Ik ben met Sara even wat gaan lunchen (vooral omdat we knettergek werden van Floor, die steeds tussen ons in wilde lopen en op alles wat we tegen elkaar zeiden reageerde). Rond een uur of drie zijn we naar het wereldberoemde museum Aros gegaan. Wat wij onwijs vonden tegenvallen. Zo was er bijvoorbeeld een filmpje te zien hoe een man een dood paard in stukjes sneed en stonden die stukjes paard op sterk water in een kast ernaast. Dat zou dus kunst moeten zijn. Het enige wat wij leuk vonden was de 5 meter boy, die eigenlijk 4,5 meter groot was. Maar ook dat was niet zo boeiend. Boven het museum was een regenboogpanorama, hier hebben we nog een filmpje opgenomen voor ESN. Daarna zijn we weer in de bus gegaan en iedereen heeft heerlijk liggen slapen op de terugweg. Rond 7 uur kwamen we weer terug in Odense.

• 24 April 2017 - 06:43

Theo:

He Evelien leuk verhaal, zo te lezen vermaak je je prima. Klinkt als een leuk tripje, leuk ook om Aalborg te zien en wat andere plekken van Denemarken. Groeten vanuit Vietnam, Theo.